reklama

Jaké auto chtějí ženy a co od vozu očekávají muži?

Kolik utratí ženy za auto a jaký je typický věk zákazníka autobazaru?

Foto: Aktuálně.cz

Muži si za volantem užívají, ženy chtějí praktického pomocníka. To je základní rozdíl v tom, jak obě pohlaví osobní auto využívají. Muži chtějí sednout za volant, užívat si zvuk motoru a být pány silnic, naopak ženy dávají přednost slabšímu spolehlivému vozu s jednoduchou obsluhou, kam se vejde nákup a děti. Vyplývá to z profilu klientů společnosti Home Credit, kteří si u ní pořídili auto na splátky. 

Průměrné stáří auta

Věk typického klienta autobazaru je téměř osmatřicet let, třicátníků je bezmála třetina. A zatímco věk zákazníků se zvýšil, stáří auta se naopak snižuje. Před dvěma lety lidé kupovali na úvěr průměrně sedm a půl roku staré auto, v první polovině letošního roku byla auta v průměru o rok mladší.

Obě pohlaví v bazarech nejčastěji volí česká auta, každé třetí auto na splátky od Home Creditu je Škodovka. Oblíbené jsou i Fordy a koncernové Volkswageny.

Kolik za vůz utratí ženy?

Auto z bazaru pořizované na splátky stojí muže průměrně 166 tisíc korun, ženu o šestnáct tisíc méně. Výběr typu a jeho cena závisí hlavně na tom, k čemu bude sloužit. Auto si buď kupují muži pro sebe - v takovém případě si plní sny - nebo pořizují prostorný rodinný vůz s bohatší výbavou.

Ženy většinou požadují druhé auto do rodiny, které jim zajistí rychlý a bezpečný přesun na nákupy nebo pro děti do školy. Přemýšlejí ekonomičtěji, a proto volí malá dieselová auta s nižší spotřebou.

Muž se potřebuje svým autem nejen přesunovat z místa na místo, ale také pochlubit kamarádům a jízdu si vychutnat. Z bazarů si lidé už několik let odvážejí hlavně neutrální šedé nebo stříbrné auto. Za první pololetí 2011 bylo 38 procent vozů financovaných Home Creditem právě v těchto barvách. Zákazníci se také přestali obávat černé: její podíl se zvýšil z devíti procent v roce 2009 na letošních patnáct procent.

"Jsem rád, že se toho Iveta nedožila." Seriál o Bartošové to od blízkých schytal | Video: Michaela Lišková
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama