28.9.2009 uzi
Horké kafe na povzbuzení, horký čaj pro zahřátí a při nemoci... STOP! Podle vědců si můžete víc ublížit, než prospět.
Podle studie, zveřejněné v britském odborném časopise British Medical Journal, pití příliš horkých nápojů přispívá k vzniku rakoviny hrtanu.
Například pití velmi horkého čaje o teplotě přesahující 70 °C zvyšuje riziko rakoviny jícnu osmkrát více než při konzumaci nápojů čaje s teplotou nižší než 65 °C.
ČTĚTE TAKÉ:
Výzkum provedli vědci z Íránu. V arabském světě je zvykem popíjet kávu i čaj téměř okamžitě po uvaření, což by nám Středoevropanům zřejmě dělalo dost velké potíže. Výzkum se proto týká spíš těch, kdo téměř vařící nápoje popíjejí denně po dlouhá léta, než nás, kteří si vřelý čaj dáme párkrát do roka při chřipce. Přesto jde o zajímavý úkaz, na nějž je dobré si dát pozor.
Odborníci z teheránské lékařské fakulty zkoumali způsoby konzumace čaje u tří stovek pacientů trpících rakovinou jícnu a také u téměř šesti set zdravých dobrovolníků. Do průzkumu byli zařazeni muži i ženy a všichni zúčastnění pocházeli ze stejné provincie na severu Íránu. Tato provincie přitáhla pozornost lékařů právě rakovinou jícnu, jejíž výskyt je zde jeden z nejvyšších na světě. Jako viník zhoubného onemocnění hltanu a jícnu bývá nejčastěji označováno kouření a alkohol. V dané horské oblasti Íránu však obě tyto neřesti příliš časté nejsou . Proto vědci chtěli zjistit, jaký jiný důvod se skrývá za tak neobvykle vysokým počtem nádorů v oblasti krku. Všechno ukazuje právě na horké nápoje, které zřejmě opakovaně tepelně poškozují výstelku jícnu.
Vladimíra: Živím rodinu, manžel je na mateřské
Berete tyto léky? Ničí erekci!
Byla mi nevěrná! S mým nejlepším kamarádem...Centrum.cz | Atlas.cz 1999 – 2012 © centrum holdings O nás | Všechny služby | Volná místa | Reklama | Služby firmám | Všeobecné podmínky | Nápověda
Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.