20.11.2009 uzi
O pozitivním vlivu vína na zdraví se mluví čím dál častěji - většinou o červeném. Nebojte se ale ani bílého. Udělá vám stejně dobře.
Rozdíly v působení bílého a červeného vína se staly obsahem mnoha vědeckých výzkumů.
Právě domácí víno je podle lékařů příčinou zdraví a dlouhověkosti. Původní představy o "léčivém červeném" mají na svědomí Francouzi. Ač národ poměrně nesportovní, s relativně značným podílem kuřáků a zálibou v jídlech s vysokým podílem sacharidů a tuků, přesto příliš netrpí chorobami srdce a cév.
ČTĚTE TAKÉ:
Vědci usoudili, že je to tím, jak ke svému nezdravému životnímu stylu pravidelně konzumují zeleninu a víno. A protože je Francie známá především červenými víny, vědci viděli důvod právě v nich.
Zdraví prospěšné fenolické látky - polyfenoly - jsou obsaženy ve slupkách bobulek, z nichž se víno vyrábí. Tyto látky prodlužují životnost tkání a buněk.
Fungují jako antioxidanty, jenž chrání buňky před vlivem volných radikálů, způsobujících rakovinné bujení.
I když jich je původně víc v odrůdách s červenými bobulemi, dlouhodobá vědecká studie z konce 90. let ukazuje, že výsledkem výrobního procesu je přesný opak.
Výzkumníci také zaznamenali mnohem větší pokles rizika srdečního infarktu u těch osob, které dávají přednost vínu bílému před červeným.
Výzkum vědců z Wageningenské university v Nizozemí, který trval déle než 40 let, dokázal, že lidé, kteří si dopřejí zdravotní sklenku vína každý den, žijí přibližně o čtyři roky déle, než abstinenti.
Byla mi nevěrná! S mým nejlepším kamarádem...
Kolik snesete alkoholu?
Vladimíra: Živím rodinu, manžel je na mateřskéCentrum.cz | Atlas.cz 1999 – 2012 © centrum holdings O nás | Všechny služby | Volná místa | Reklama | Služby firmám | Všeobecné podmínky | Nápověda
Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.