Žena.cz

  • Co je v kurzu?
  • Plesové šaty
  • Bylinky do kuchyně
  • Jak zabavit děti
  • Sex

Multivitamíny mohou zkracovat život

22.5.2007 Zuzana Selementová

Nebezpečné jsou zejména pro onkologické pacienty

New York - Velké dávky multivitamínů zvyšují riziko úmrtí. Nebezpečné jsou zejména při rakovině prostaty, zjistili američtí vědci.

Podle studie, zveřejněné v odborném listu Journal of the National Cancer Institute, užívání více než sedmi dávek multivitamínů během týdne znamená růst rizika úmrtí o polovinu, a rozvoj pokročilého onemocnění až o třetinu. Souvislost s ranými stádii této nemoci nebyla prokázána.

Údaje byly získány pozorováním téměř 300 tisíc mužů.

Multivitaminy byly po dlouhou dobu doporučovány jako součást zdravého životního stylu. Zejména vitamíny C a E pro své antioxidační účinky byly považovány za vhodnou ochranu buněk proti poškození. V určitých případech tomu však je zřejmě naopak. Betakaroten a vitamíny A a E mohou život spíš zkrátit než prodloužit.

Článek o operaci prostaty najdete zde.

Proto odborníci dnes doporučují spíš přírodní zdravou stavu, bohatou na ovoce a zeleninu. Především také radí mužům nad 40 let pravidelné preventivní prohlídky. Varování, na co si mají dát muži pozor, čtěte zde.

Většina typů nádoru prostaty totiž roste pomalu a včasné odhalení nádoru je při léčbě výrazným plusem.

Doporučujeme Nejčtenější

 

Centrum.cz | Atlas.cz 1999 – 2012 © centrum holdings O nás | Všechny služby | Volná místa | Reklama | Služby firmám | Všeobecné podmínky | Nápověda

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.