Žena.cz

  • Co je v kurzu?
  • Plesové šaty
  • Bylinky do kuchyně
  • Jak zabavit děti
  • Sex

Čokoláda je lepší než sex

25.12.2008 Kateřina Šmatová

Výzkum mezi britskými ženami nedávno prokázal, že většina z nich dokáže žít bez sexu, ale ne bez čokolády.

V anketě, kterou připravil britský dietologický časopis LighterLife, třetina z více než 1100 respondentek přiznala, že sice pečlivě počítá zkonzumované kalorie, nicméně si nedokáže odepřít tabulku čokolády. O sex už takový zájem ženy nemají - připadá jim mnohem méně přitažlivý a navíc únavný.

Figurku místo aspirinu

Vánoce jsou obdobím, kdy se sní čokolády opravdu hodně - skoro tolik, jako o velikonocích. Je dobře, že se v posledních letech začaly prodávat i kolekce a vánoční balení čokolád v tmavé verzi.

Vědci už vědí téměř dvě desetiletí, že tmavá čokoláda bohatá na flavonoidy snižuje krevní tlak a má další příznivé účinky na krevní oběh, například stejně jako aspirin **snižuje srážlivost krve. Tím zmírňuje riziko ucpání tepen,** které často vede k srdečním infarktům.

Hleďte na kvalitu

"Látky, obsažené v kakaových bobech, zvané flavonoidy, mají podobný biochemický účinek jako aspirin pro snižování srážlivosti krevních destiček," potvrdila vedoucí výzkumného týmu doktorka Diane Beckerová na výroční konferenci American Heart Association v Chicagu.

Doktorka Beckerová doporučuje denně dvě kávové lžičky tmavé čokolády v její nejčistší podobě, což je suchý extrakt z kakaových bobů. Varuje však, že běžná čokoláda obsahuje hodně cukru a másla.

ČTĚTE TAKÉ:

POZOR! Podle odborného lékařského časopisu Lancet však řada výrobců odstraňuje z hořké čokolády flavonoly, které způsobují příliš trpkou chuť. Taková čokoláda je i přes vysoký obsah kakaa ze zdravotního hlediska téměř bezcenná. Stává se z ní jen nezdravá cukrovinka bohatá pouze na nasycené tuky a cukry.

Právě flavonoly (jde o nejhojnější skupinu flavonoidů) jsou jedním z důvodů, proč lékaři doporučují konzumovat malé množství hořké čokolády. Tyto účinné antioxidanty chrání buňky před zhoubnými vlivy radikálů. A podle mnoha studií pravidelný příjem flavonolů chrání tělo nejen před infarktem a mrtvicí, ale také před demencí a rakovinou. V čokoládě jsou zastoupené v podobném množství jako v červeném víně nebo zeleném čaji.

A něco pro duši

Další prospěšnou látkou je fenyletylamin. Má antidepresivní účinky a jeho potřeba stoupá při psychickém napětí, ale také před menstruací. Podobně působí i lecitin, který se do čokolády přidává jako emulgátor.

Zázračnou látkou s euforizujícími účinky je theobromin, který povzbuzuje mozkovou činnost, odstraňuje deprese a zlepšuje náladu. Tato látka zároveň také snižuje riziko vzniku cévních a srdečních chorob.

V jakých případech čokoláda pomáhá?

  • proti stárnutí (zneškodňuje volné radikály)

  • proti únavě (je zdrojem energie)

  • proti bolení hlavy a depresím (obsahuje endorfiny a další přirozená antidepresiva)

  • při průjmu

  • pokud vás škrábe v krku

  • jako afrodiziakum

  • zkusit můžete čokoládové zábaly, které zjemňují pokožku

Doporučujeme Nejčtenější

 

Centrum.cz | Atlas.cz 1999 – 2012 © centrum holdings O nás | Všechny služby | Volná místa | Reklama | Služby firmám | Všeobecné podmínky | Nápověda

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.